Balkon Fanatik

A városi kertészek blogja

Így termesztettem madársalátát a lépcsőházban

Egy virágláda, föld, magok és egy napsütötte, meleg zug is elég, hogy hozzájussunk e tápanyagokban gazdag növényhez.

A lakásunkban nincs elég fény, se hely, az erkélyemen meg még túl hideg lett volna éjszakánként márciusban és áprilisban a magvetéshez, ezért tél végén idén is kitelepültem a lépcsőházba. Az üvegfal mögül egész délelőtt jótékony napsugarak érik a polcomat, és kellemes meleg is van a csírázáshoz, palántaneveléshez, a szomszédok meg nem bánják.

Idén a paradicsom- és bazsalikommagok mellett madársalátát is vetettem, és villámgyorsan, két hét alatt kinőttek.

kicsi.jpg

cikkbe_2.jpg

Ez mondjuk nem az én zsenialitásomat tükrözi, mivel nagyon igénytelen, könnyen nevelhető növényről van szó. Szükségleteivel fordítottan arányos a tápértéke: vitamin-, vas- és folsavtartalma igen magas.

A földbe lazán elszórtam a magokat, majd rá egy centi magasan újabb földréteget hintettem. Megöntöztem, celofánnal letakartam, hogy jó meleg és párás legyen nekik. Mikor megjelentek az első hajtások, levettem a fóliát. Aztán nem volt megállás. Persze rendszeresen (két-három naponta) öntözni kellett.

img_20190502_085936.jpg

A vacsora után ki merem jelenteni, fogyasztásra alkalmasak. Igaz, lehetnének erősebbek, zamatosabbak, de a lépcsőházhoz képest egész jó eredmény.  És garantáltan vegyszermentes!

cikkbe.jpg

 

 

TOVÁBBI KERTÉSZKEDŐS TIPPEKÉRT KÖVESS MINKET FACEBOOKON, CSODASZÉP ERKÉLYEKÉRT PEDIG INSTAGRAMON! HA PEDIG SZERETNÉD, HOGY SEGÍTSÜNK AZ ERKÉLYED KIZÖLDÍTÉSÉBEN, ÍRJ NEKÜNK

A bejegyzés trackback címe:

https://balkonfanatik.blog.hu/api/trackback/id/tr7714800802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kik vagyunk?

Újságírók, városi kertészek, növénymániások, erkélyimádók, önkéntes erkélyzöldítők, fanatikus felfedezők. Jelszavunk: ebben az évben sikerül! Legyen szó a balkonparadicsomtól, az ablakpárkányon termesztett rukkolatermésről, a lelki békéről vagy a félmaratonról.

Friss topikok

süti beállítások módosítása